dimarts, 13 de maig del 2008

LA TERRA CANVIA

En aquests dies, hem començat a veure que la terra, ha canviat al llarg de la història, tot i que ho ha fet d'una forma molt lenta.

El nostre planeta, es va formar fa uns 4.600 milions d'anys a partir d'un gran núvol de partícules de gasos i pols que girava sobre si mateix. Les partícules es van anar ajuntant i al centre es van formar el Sol i els planetes del sistema solar.

Per aprofundir una mica més, us deixo aquest vídeo que trobo és molt interessant:




Us enrecordeu quan parlàvem de les plaques litosfèriques? aquells grans blocs de la litosfera que es poden moure perquè bona part dels materials que hi han sota ells estan fosos? Aquest video aclareix molts dels conceptes dels que vàrem parlar, a més de donar-nos pistes sobre les forces internes de la terra: plecs, falles, volcans terratrèmols... Espero que un agradi tant com a mí.


9 comentaris:

Unknown ha dit...

ja me'ls he mirat jo al meu bloc he posat informacio sobre Alfred Wegener.

bueno esta a sota d'un video de la terra tambe pero potser el trec perque m'agrada mes el teu.


venga DeW wApA.

Unknown ha dit...

Hola rosy ja he posat el cmaptools al meu bloc pero no es veu gaire be.


bueno DEW wApA

Unknown ha dit...

ola rosy a mi tambe m'agradaria explicar la lliçó un dia d'aquests pero de socials.

es que avui despres de preguntar socials he vist que m'ho sabia bastant perque primer no m'hagues atrevit.


venga DEW wApA

Unknown ha dit...

dijous porta el portatil si pots per que m'estic ficant isterica amb les fletxes i algunes caselles del cmaptools.

venga DEW wApA

Unknown ha dit...

ola rosa mari wapa calvo babi que cal portar per dema dia 23 es que la yaiza m'esta dient que res
I quan mas dit que fariem lo de socials?

intentam contestar aviat encara k sigui la 1 dismu k u mirare dema al mati si no u se a final de dia



enga dew

Unknown ha dit...

dema porta el portatil que t'ensenyare el nou cmaptools que e fet(wno si pots)

zoe difiore roca ha dit...

Rosy passat un moment pel meu blog
perquè he adoptat a una mascota.

dew,dew,dew

Unknown ha dit...

Rosy he ficat un esquema nou de la terra o...(no se)

enga dew wapa

alba jareño vicens ha dit...

Hola senyoreta!
Gràcies per donar-me la web de lo dels àlbums peró aquella web tampoc no em deixa fer-ho.
bueno adeú!!



Moltes abraçades!!!

Recordeu el treball de l'electricitat?